Marlen i Söderarms skärgård sommaren 2015.
LED-belysning vid akterkojen.
Ytterligare en LED-läslampa.
Tryckvattenstyrt sjövatten vid pentryt.
Bordet är fällbart även på babordssidan. Det var lite svårt att komma åt soffan annars.
Nya gångjärn och ny faner.
LED lampor i akterkant av hyllorna
Navigationsplatsen. Reglaget för Eberspächer-värmaren syns nertill.
VHF med DSC. GPS-position tas från Garmin-plottern.
AIS-mottagare som är kopplad till plottern via NMEA 0183.
Varmvattensdusch i tvättrum och på akterdäck.
En extra lucka under spisen för kastruller.
Inkoppling av ett relä för matning av kylskåpet. Detta minskar spänningsfallet till kylaggregatet och höjer verkningsgraden väsentligt.
Ett extra golv för att lättare komma upp till kojerna.
Under golvet finns plats för verktygslåda.
Och diverse.
Inredningen är omlackad med två lager halvmatt fernissa.
Skydd för instrument.
Ankare med skydd över ankarolina.
Skotarrangemanget är ersatt av en rejäl skotskena. Den ökar trimningsmöjligheterna väsentligt.
Framför skotskenan ligger solpanalen. Den räcker för att hålla kylskåpet kallt.
Plats för spirbom vid styrbords mantågsstöttor.
Ankare och peke.
Rejält ankarspel från Lewmar.
Däcksgenomföring av kablar är väl skyddad.
Stuvfacket är jättestort. Där finns plats för en snurra till jollen.
Snurran sitter i ett specialbyggt fäste.
Plotter Garmin 3005C. Notera AIS-mottagningen av en räddningsbåt (den röda triangeln).
Raymarine lod och logg.
Raymarine autopilot. Den är kopplad till plottern för att ta emot waypoint-information.
Raymarine vindinstrument. Även denna är hopkopplad med autopiloten.
Förvaring av nedgångsluckorna. Här står de vål skyddade och är ur vägen.
Värmeutblås i akterhytten från Eberspächer D¤.
Värmeutblås på toaletten.
I kajutan.
Och i förpiken.
Högtalarna är väl dolda.